събота, 16 март 2013 г.

Бърз, лесен и вкусен чийзкейк


Този импровизиран чийзкейк се "роди" доста спонтанно) В хладилника ми се подмяташе една голяма кофа заквасена сметана, и един компот от боровинки, който никой не искаше да изяде. Замислих се какво да направя, а както съм споменавала нито мъжът ми нито детето ми обичат много сладкото. Така реших да спретна чийзкейк.

Продукти за около 6 порции:
1 пакет извара (300 гр)
1 кофичка заквасена сметана (250-290 гр)
1 кутия сладкарска сметана (250 мл)
1 пакет чаени бисквити (или Закуска)
1/2 ч.ч. пудра захар (или повече, ако искате да е по-сладко)
малко прясно мляко
Плодове за украса
ванилия (1 ампула или 1 ч.л. екстракт)


Приготвяне:
1. Изварата се разбива с блендер до гладкост заедно със заквасената сметана.
2. Сладкарската сметана, ванилията и пудрата захар се разбиват на хубав пухкав крем.
3. Бисквитите се натрошават на ситно или се смилат отново в блендера.
4. Изварата и сладкарската сметана се смесват и разбъркват много хубаво до хомогенна смес. 

Подреждане:
На дъното на подходящ съд се изсипват част от бисквитите (като аз поръсих с малко прясно мляко, защото исках да консумирам веднага след приготвянето и не ми се чакаше бисквитите да поемат влагата от сместа). 
След това се слага от сместа. Отново бисквити и смес. 
Отгоре се аранжира с плодове по желание, но аз предпочитам да са такива, които са леко киселеещи.


Идеи:
Може част от изварата и сметаната да се заменят с маскарпоне.
Плодовете може и да се направят като желе отгоре.
За любителите на шоколад, не пречи да се реди ред бисквити, парченца шоколад или течен шоколад, смес и т.н.

Да Ви е сладко!

0 коментара:

Публикуване на коментар