неделя, 6 май 2012 г.

Sweets


За Гергьовден всеки прави агне, зелена салата, картофи... не съм вегетарианка, но агнешкото определено не е моят вкус, било то и облято с шоколад) За това моя скромен принос, благодарение на Йоли, са тези вълшебни бонбони. Съпругът ми е военен, баща ми носи името Георги - празника трябва да бъде почетен и с нещо сладичко.

Необходими продукти:
(около 15 бонбона)
хартиени форми 
четка за рисуване
100 гр. бял шоколад стафиди, 
портокалови корички (накиснати в ром)
бонбони лакта (натрошени на ситно)
шоколадови стърготини за декорация
За Ганаша:
80 мл сладкарска сметана
30 гр. масло
180 гр. шоколад (черен+млечен)

Приготвяне:
Белият шоколад се разтапя на водна баня, за предпочитане в стъклен съд. Водата не трябва да завира. Йоли го е описала стъпка по стъпка, за това няма да обяснявам подробно.
В готовите капсулки се поставят няколко стафиди и портокалови корички, малко от натрошените бонбони лакта, и се допълват с Ганаш.
Приготвяне на Ганаша: 
Сметаната се слага леко да заври, отстранява се от котлона и се добавя маслото и натрошения на дребно или рендосан шоколад. Бърка се докато се получи хубава гладка смес. 
Тъй като моите портокалови кори и стафиди бяха много силно напоени в ром, сметнах че не е нужно към Ганаша да добавям някаква друга есенция или ликьор. Ако го правите без предварително напоени стафиди и портокалови кори е хубаво да се добави 1 с.л. ликьор за аромат.
Оставям Ганаша да стегне леко, не твърд, но поизстинал, за да не разтопи шоколадовите капсулки. След напълване сложих в хладилника да стегнат.
Резултата определено беше впечатляващ. Аз съм страстен любител на шоколада и тези бонбони определно взеха челно място в шоко-класацията ми.

Да Ви е сладко!

0 коментара:

Публикуване на коментар