вторник, 25 октомври 2011 г.

Салата с цвекло

Салата с цвекло
Най-любимата ми есенна салата. Всеки знае колко полезно е цвеклото. Вариацийте са много и винаги става невероятно вкусна.

Продукти:
3-4 глави цвекло
1 консерва царевица (аз ползвам Bonduelle)
1 буркан грах (може отново консерва на Bonduelle)
1 буркан кисели краставици
1 глава лук
майонеза
оцет, зехтин
3-4 големи варени картофи
сол (аз не слагам, защото обикновено киселите краставици и сока от тях, който ползвам като оцет са достатъчно солени)
Приготвяне:
Изброила съм профуктите, с които аз правя вариации на салатата.
Основно правя с цвекло, грах, царевица и кисели краставички. Картофи, майонеза, лук, слагам когато имам или за разнообразие. Винаги можете да добавите или махнете някоя от съставките и винаги резултата е чудесен.

Цвеклото се измива много хубаво и се сварява. Готовността се проверява с вилица, докато потъне хубаво. Бели се. Реже се на малки кубчета, както и киселите краставички (картофите). Прибавят се царевицата, грахта (лук, картофи). Оцет и зехтин на края. Хубаво е слатата да престои поне 12 часа преди да се консумира, защото цвеклото колкото и хубаво да е измито, дъха на зема и пръст си остава. А като престои и се "овкуси" от зехтина и оцета този "вкус" изчезва.
Ако ще използвате майонеза, хубаво е само цвеклото да престои 12 часа поръсено само с оцет и да се изцеди, защото рискувате да ядете супа с майонезата и оцета))) и чак след прецеждане да прибавите останалите съставки и майонезата преди сервиране.

Да Ви е сладко!

0 коментара:

Публикуване на коментар