петък, 21 септември 2012 г.

БАВАРСКИ КЕЗЕКУХЕН (КЕЗЕ)


Рецептата за това кезе взех от една колежка, която веднъж ни събра и почерпи за рождения си ден. Досега на толкова сполучлива рецепта за кезекухен не бях попадала! Казах си, при първия по-голям повод ще го направя. Известно време бях публикувала само рецептата. За Архангелов ден, тъй като си имам двама именици - да са ми живи и здрави - майка ми и съпругът ми, и тъй като и двамата не са по отровно сладкото като мен - повода сам ми се предложи)
Спокойно мога да кажа, че Кезето стана един от много любимите ми непретенциозни сладкиши. Идеално се съчетава както със сурови боровинки, така и със сладко, поради не прекалено сладкия му вкус. 
Продукти:
600 гр. извара
200 гр. заквасена сметана
250 гр. захар
125 гр. масло
4 яйца
1 ванилия
6 с.л. царевично нишесте
1 ч.л. бакпулвер
сокът на половин лимон

За блата:
200 гр. чаени бисквити
50 гр. разтопено масло
Всички продукти трябва да са на стайна температура.

Приготвяне:
Бисквитите се натрошават на ситно и се смесват с 50 гр. разтопено масло, разбърква се хубаво. Така получената смес се разстила с притискане на дъното на 25-сантиметрова разкопчаваща се форма.
Изварата се пасира хубаво заедно със заквасената сметана. В отделна купа се разбиват яйцата със захарта. Прибавя се постепенно разтопеното масло. Към тях се добавят изварената смес, нишестето с бакпулвера, ванилиятя и сокът на лимона. Сместа се разбива с миксер (но не прекалено, защото ще се напука при печенето) и се изсипва във формата, върху бисквитения блат.
Пече на 175° С около час или докато покафенее по краищата и се стегне, но в средата все още е светъл и леко се размърдва при разклащане. При печенето се надува доста, но след като се охлади спада.
Когато е готов, фурната се изключва и вратичката й се открехва, а сладкишът се оставя вътре за още 10 минути. След това се изважда и се оставя да изстине. Най-добре е да престои една нощ в хладилника преди сервиране. Украсява се със сурови боровинки, или друг предпочитам плод, може и със сладко по избор. 

Добавям и проба със сладко от зелени смокини... мммммм)))




0 коментара:

Публикуване на коментар