сряда, 12 септември 2012 г.

Сладко от кисело грозде

Отново докато се чудех от какво да направя сладко, пред погледа ми една оса кацна на чепка полуизядено грозде. Е, то ясно че няма да го остави да узрее, и реших защо пък да не пробвам да направя нещо от него. Компот нямаше да стане, сок също. Мъжът ми се качи на стълбата с риск да бъде ужилен и откъсна 4-5 грозда, които бяха останали по лозата. Като го пробвах, сълзи ми потекаха) то кисело, та не става и за оцет. Почудих се много малко и започнах да го чистя, ... е то семки, семки, повече семки, отколкото месеста част) Ама инат работа, изичстих една чаша. Реших търпението ми да е до край, наръсих гроздето и го оставих да престои в тенджерата със захарта. Нямаше място в хладилника и на доста топло пренощува. Мислех, че ако не ям сладко, поне вино ще пия)) В крайна сметка пусна бая сок и сложих да варя. Първо го кипнах за 30-тина минути, но се наложи да изляза. Престоя така цял ден и вечерта доварих докато не се получи тъмен кехлибарен цвят. Нямах търпение да го пробвам. Резултата много ме учуди. Получи се лек карамелен привкус и леко напомнящ за сладко от вишни, а аз обожавам такова сладко. В крайна сметка от експеримента се получи изключително задоволителен резултат и бях възнаградена за ината и търпението си))))

Продукти:
3 кг кисело грозде
1.5 кг захар
0.5 ч.л. лимонтозу (или половин с.л. лимон)







Приготвяне:
Почиства се гроздето, наръсва се със захар и се оставя да престои една нощ, за да пусне сок. Вари се до сгъстяване и се прибавя лимонтозуто или лимон. Насипва се в подсушени буркани, които се обръщат на обратно.

Да Ви е сладко!

0 коментара:

Публикуване на коментар