вторник, 13 ноември 2012 г.

Polish Chocolate Plums или Бонбони "SLIWKA"

Почерпиха ме с тези полски бонбони. Оказаха се едно наистина невероятно усещане за вкусовите рецептори. Както се опитах да ги опиша на един познат: мека сърцевина, топящ се млечен шоколад, нежен бадемов послевкус, с една дума "delicious". 

Разбира се, аз съм зодия телец и съм инат, след като попаднах на фейсбук-магазин, който внася от въпросните бонбони и ги продава по около 3 лв за 100 гр, реших, осланяйки се на вкусовите си рецептори, че ще сътворя нещо подобно) Купих 150 гр. сушени сини сливи за 1,50 лв без костилки и се заех) Единственото, което не ми допадна на сушените купешки сливи е, че са прекалено дехидратирани и вероятно трябва да престоят малко повече накиснати във вода и уиски или ром. Тъй като на оригиналните бонбони самата слива вътре е много сочна или просто по-малко сушена))

Продукти:
150 гр сушени сливи без костилки 
100 гр черен шоколад (подходящ за топене)
100 гр млечен шоколад (подходящ за топене) 
марципан или бадемова паста или цели бадеми (според предпочитанията)
ром, уиски

Приготвяне:
Сливите се накисват в подходящ буркан или съд с ром или уиски (аз сложих равно количество) и се оставят поне около час, като се разбъркват периодично. Изцеждат се, като във всяка слива се слага марципан или бадем. Аз използвах марципан. Шоколада се разтопява и сливите се потапят в него. Оставят се около 30 минути в хладилника или докато стегне шоколада. 

0 коментара:

Публикуване на коментар