петък, 19 октомври 2012 г.

Солени тарталети

Купих си нов пасатор, защото изведнъж се оказа, че всички роботи, пасатори и подобни се счупиха у дома) Имах и повод - рождения ден на детенцето ми - исках да направя за гостите солени кошнички - хапки. Много вкусни станаха. И за гостите у дома, и за градинското парти ги направих отново. Изядоха се доста бързо)




Продукти за кошничките:
125 гр. масло
3 с.л. прясно мляко
220 гр. брашно
щипка сол
1/2 ч.л. захар

Солен мус I:
маслини
заквасена сметана
извара
зехтин
босилек
сирене
майонеза

Солен мус II:
авокадо
готварска сметана
сол на вкус
мента
зехтин
Солен мус III:
червена чушка
извара
майонеза

Разтопеното масло се разбърква с млякото, солта, захарта и брашното. Тестото не трябва да става прекалено твърдо. Увива се в домакинско фолио и се оставя 30-тина минути в хладилника. Вади се, разделя се на две части. Едната се връща в хладилника, другата се разточва на тънкои се изрязват кръгчета. Поставят се в метални кошнички (за тарталети) или друг подходящ съд. Аз използвах тавата си за мини-мъфини. Надупчват се с вилица, защото иначе много се надуват. Пекат се до златисто. Опечени и охладени могат да се замразят и да се съхраняват поне месец. Или няколко дена в хладилник. Пълнят се по желание.
Идеите за мусове, които съм дала са примерни и без количесто на продуктите, защото всичко слагам на око и до получаване на гъстота, която да може да се шприцова. С авокадото стана най-гъст мус. Муса с маслини, лично на мен най-много ми хареса)

Да Ви е вкусно!

1 коментара:

  1. Страхотно! Рядко стегнато пбяснение - и по същество, и ясно. А и идеите са супер! Браво!

    ОтговорИзтриване