петък, 15 юни 2012 г.

Greece, Halkidiki, Athon

γεια σας (Я сас)

Или здравейте )

След една тревожна нощ прекарана в размисли за катаклизмите, които природата ни поднася, трусове, поройни дъждове, се отправихме на път за Гърция.
Традицията ни повелява от 3 години насам около рождените дни - моят и на мъжът ми, да се отправяме в тази посока. Хубавото е, че хващаме и празниците около 24-ти май. Тъй като това е идеален подарък добре го съчетаваме. Досега сме ходили сами без детето, но вече като един малък пораснал мъж решихме, че е време да дойде с нас. За големи обиколки и туристически забележителности с дете, поне за мен е немислимо.
Нито може да се обикаля хубаво, защото непрекъснато иска да се носим на конче, ама на кончето (тук визирам баща му) поводите започват да му стягат доста, и нито ние, нито детето нещо ще разберем. За това и решихме като ще е почивка - да е точно такава, далеч от цивилизацията. Детето беше по-нетърпеливо и от нас, стегнахме багажа и потеглихме.
Мястото - п-ов Халкидики, Атон, Гърция.
map of Mount Athos

Като се каже Атон, моята асоциация е Света Гора и монаси разхождащи се из маслинените горички) и възхищението че са заобиколени от толкова много вода).
Това е много интересен сайт с информация за Атон. Четох, четох и наистина ми се прииска да посетя всички тези манастири, жалко че е забранено влизането на жени, което от статията, към която съм дала линк, става ясно че се наказва с лишаване от свобода. А достъпа за мъже, става със специално разрешение. Ето повече информация. Разбира се, с круизно корабче може да се направи разходка около манастирите, цената варира между 9 и 20 евро, в зависимост от мястото и времето на резервацията.

Пътувалите до Гърция, през Кулата, знаят че пропускателния режим е повече от либерален. Часовете път са повече отколкото до нашето Черноморие, за сметка на километрите, но все пак не пътуваме непрекъснато през магистрала. Пътя, който избрахме, противно на този, които джи-пи-еса ни насочи беше Кулата-Серес-Лагкадас-Рентина-Ставрос-Неа Рода-Оуранополи. Или около 390 км. и около 6 ч. и 30 мин. път. Разбира се само до границата спирахме 4-5 пъти, за пътен тоалет, както аз му казвам))), но и до Сандански валеше някакъв адски порой. Чистачките едва смогваха. Но въпреки това в момента, в който прекосихме границата, буквално с магическа пръчка градусите се покачиха, настроението се приповдигна, почти нямаше коли, пътя мина много леко. 
Приближавайки се към Атон, нямаше как да не снимам и тази гледка. Перничани определено се спасяват от земетресението. Но пък и тук е момента да спомена че на Атон попаднах на най-много българи. На Тасос, Кавала, Корфу, почти не съм се сблъсквала, но тук беше направо блъсканица) То не беше продавача от плод и зеленчука до нас, то не бяха колеги на майка ми, то не бяха бабите и дядовците на дечица от парка))) И ние барабар с тях)
За 3 пълни дни - ден и половина успяхме да направим плаж. Но като цяло и тази година е студено времето. А аз съм доста зиморничава и водата лично за мен беше направо буци лед. Но пък имаше ентусиасти, на които изобщо не им пречеше и се къпеха и гмуркаха все едно жегата се пука по шевовете август месец)



Определено това е мястото за пълен релакс, за пълно спокойствие, за пълно откъсване от цивилизация. Да - имаше wi-fi в хотела. Но липсата на всякакъв дискотечен и клубен шум, всички сергийки, които се чудиш как да заобиколиш и да не бутнеш нещо, определено си е голям плюс. Няма колички, въртележки, батути, пуканки и т.н., които се опитвам всячески да избегна по нашето черноморие (всеки с малко дете ще ми влезне в положението).

От Хотела съм доволна като цяло. Половината персонал говореше български, руски, сръбски и прочие. На рецепцията много държах да си общувам на английски с рецепционистката, която пък твърдо ми говореше на българо-сръбски))) Разбрахме се в крайна сметка))
Стаята беше прилична, с телевизор - плазма, закачен на стената, което беше много голям плюс, високо закачен от лапичките на моето детенце, хладилник, хубава баня, най-важното - чисто и хубава голяма тераса. За изглед към морето се доплаща допълнително при резервацията.
Базата беше all inclusiv. Закуска, обяд, вечеря, напитки, включващи местна бира, узо, вода, някакви безалкохолни, които далеч не бяха кола, спрайт, фанта и т.н. Храната я оценявам от 1 до 6 с 3. Нямаше нищо традиционно гръцко. Яла съм гръцка мусака - ужасно вкусно нещо. Толкова си мислех, че ще има и по-богат избор от морски деликатеси, все пак сме на брега на морето, но уви - някакъв вид бяла риба и ориз с калмари) 6 давам за пържените картофки, мммм делесиосо (както казва любимата на децата Дора), не бях хапвала толкова ароматни картофки, пържени според мен с риган или подобна подправка, непрегорели, без излишна мазнина. 
Но определено all inclusiv не е за нашето семейство) Нямам против, но детето ми да е по-ящно, което не да виси само да иска ориндж джус и да казва ефхаристо само и само да му дадат още, а и аз да не ям толкова - ще се получи перфектния баланс)))  

И друг път ми се е случвало да няма басей с по-топла вода, ясно че всичко живо ще кисне там, но все пак. При хубав голям басейн и да го гледаш с влажен поглед - просто грехота. И тук не се престраших. Но пък малките русначета се къпеха и играеха с голямо удоволствие, което пък за моето дете се оказа голям кошмар да гледа хем морето хем басейна и да не може да влезе.

За сметка на водните ни терзания имаше и страхотна идеалистична аромо-терапия. В момента, в който излезнеш от вътрешния бар и се насочиш към басейна и външния бар, те грабва прекрасния аромат на жасмин. Като почитател на цветята и отглеждането им, веднага се разрових в интернет да видя как се захваща, но се оказа доста трудно. Нищо - проба-грешка ще видим на балкончето дали ще потръгне)))

Ето малка част от снимките, но повече се наслаждавах на мястото и времето, отколкото да снимам - нетипично за мен, но... следващия път повече)))

Пътят обратно също мина доста добре, поваля ни отново дъжд. Наближавайки границата, софийските коли бяха повече отколкото по цариградско шосе. Казахме си адио сас, и доскоро с гръцко и се потопихме в нашето по-студено време. Бих повторила на същото място, но в по-топличко време, за да усетя максимално престоя си, къпейки се и наслаждавайки се на водите на егейско море.

На всички отправили се на пътешествие там или на друго място:

Приятен път!

0 коментара:

Публикуване на коментар